Jedz mniejsze ilości, lecz częściej !

piątek, 26 kwietnia 2013

Zasady zdrowego odżywiania

Cześć !
W tym poście powiem Wam co przestałam jeść, pić na swojej diecie, a co zaczęłam.
Przestałam :
- jeść słodyczy
- pić napojów gazowanych, soków, wód smakowych
- jeść chipsów(co jest dla mnie okropną rzeczą, gdyż uwielbiam je)
- smażone na oleju potrawy
- odstawiłam ziemniaki, które oczywiście można jeść podczas diety, ale z umiarem (zastąpiłam je ryżem)
- odstawiłam całkowicie chleb jasny
- nie jem płatków czekoladowych, czy tym podobnych płatków słodkich
Zaczęłam :
- po 1 postanowiłam zacząć jeść 5 posiłków co 2,5/3 godziny po około 200 kcal, wyjątkiem może być obiad, który można zjeść w większej ilości niż inne posiłki (około 300 kcal)
- piję około 2-2,5 l wody dziennie
- jem dużo ryżu
- jem makaron (wiem, że ma on sporo węglowodanów, ale makaron w prost kocham i nie wyobrażam sobie nie umieścić go w swoim menu chociaż raz na 2 tygodnie)
- jem chleb ciemny, z mąki żytniej, mieszany (mąka pszenna z żytnią)
- nie raz zamiast kromki chleba do jogurtu dogryzam kromkę chlebka wasa, czy maca
- jem chudsze wersje jogurtów, twarogów, serów żółtych
- zaczęłam urozmaicać swoje posiłki tzn. na chleb dawać dużo warzyw, na II śniadanie brać do szkoły serek wiejski czy np. jabłko
- płatki słodkie zastąpiłam płatkami kukurydzianymi, błonnikiem, czy płatkami bran flakes
- staram się jeść ryby( w różnych postaciach np. paluszki rybne, czy ryba pieczona), za którą nie przepadam

Wydaje mi się, że ujęłam w tych myślnikach wszystko, jeżeli mi się coś przypomni dodam w innych postach. Zaraz wstawię jedno z moich dziennych menu i zobaczycie jak te myślniki zastosowałam w mojej diecie.

PS W tworzeniu owego postu towarzyszyła mi piosenka http://www.youtube.com/watch?v=fXtNS1shJFk polecam wysłuchanie ;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz